We are getting married in ITALIA! No shipping from 07 to 29 August.

We are getting married in ITALIA! No shipping from 07 to 29 August.

A2 • La vita quotidiana del gatto Franz

Il gatto Franz vive con il suo amico Sissi e i suoi umani e racconta che cosa fa durante la giornata. A short story in Italian.

icon franz azzurro - A2 • La vita quotidiana del gatto Franz

Short Story in Italian

La vita quotidiana del gatto Franz

Ciao! Sono il gatto Franz e vivo in un paesino in Baviera insieme al mio amico Sissi (è un gatto maschio, anche se ha un nome da femmina) e ai nostri umani, la mamma e il papà. 
Ammiro molto Sissi: è molto intelligente e indipendente. Ha sempre uno sguardo serio e sa tutto. A differenza di me, Sissi non è un tipo da coccole, ma non importa, so che mi vuole bene lo stesso.

Mi piace stare vicino alla mia mamma. Quando è seduta davanti al computer, dormo sulla poltrona accanto a lei. Lei sta ore e ore davanti al computer e a volte è davvero noioso! Così salto sulla scrivania, miagolo un po’ e le do qualche testata. A volte funziona e si alza per fare una pausa, così anch’io ne approfitto per sgranchirmi un po’ le zampe.
Quando mangia, mi siedo sul pavimento vicino a lei e mi pulisco bene il pelo. A volte faccio anche una puzzetta, ma lei fa una faccia schifata e si lamenta ad alta voce! Non la capisco proprio quando fa così. È una cosa normale, o no?
Ma la cosa migliore è quando facciamo un pisolino sul divano insieme e ci coccoliamo un po’. I cuscini sono davvero comodi e io dormo come un ghiro.

A volte vado a spasso con la mia mamma, ma in inverno lei non ha quasi mai voglia di uscire. Dice sempre: «Dai Franz, non adesso, non ho per niente voglia di indossare tutti quei vestiti solo per fare una passeggiata di dieci minuti.» 

E inizia a parlare di viottoli fangosi e scivolosi che ovviamente non le piacciono. Non capisco tutto quello che dice, ma non importa, esco da solo almeno per controllare se c’è ancora del cibo per gatti dai vicini. 
A me i vestiti non servono, ho una bella pelliccia bianca e nera che mi scalda e che va sempre di moda. In estate invece lei esce volentieri e facciamo spesso un giro insieme nel piccolo paese dove viviamo.

Visto che la mamma ama imparare le lingue, parlo molto con lei perché deve anche imparare la mia lingua, il gattese. A volte capisce quello che le dico, ma deve ancora migliorare. 
Ha imparato cosa significa quando aspetto davanti alla porta finestra e miagolo. Quando viene da me, le corro incontro spiegando che voglio fare una passeggiata e che lei deve venire con me. Mao maaaao! E lei lo capisce e facciamo un giretto insieme.
Però deve ancora studiare molto perché non capisce tutto quello che dico. Per esempio l’altro giorno, quando è ritornata a casa, sono corso subito da lei e le ho raccontato che cos’era successo mentre era via. Ma lei mi ha detto: «Sì Franz, aspetta, dammi un momento, do subito da mangiare a te e Sissi.» Ma no, non ha capito! Avevo detto: «C’era un topo velocissimo in giardino! Volevo catturarlo, ma è scappato. Inoltre mi sono bagnato tutto perché non mi sono accorto che stava venendo a piovere! E poi non c‘è più cibo per gatti dai vicini, potresti dirgli di riempire la ciotola?» Mao mao maooo! 

Ma ne sono sicuro: con il mio aiuto un giorno lei imparerà il gattese alla perfezione! Prometto di tenervi aggiornati!

Translate

Hello! I am Franz and I live in a small village in Bavaria together with my friend Sissi (he is a tomcat, although he has a female name) and with our humans, mom and dad. 

I admire Sissi a lot: he is very intelligent and independent. He always has a serious glance and knows everything. Unlike me Sissi is not the cuddly type but it doesn’t matter, I know that he loves me anyway.

I like to be near my mom. When she sits in front of the computer, I sleep in the armchair next to her. She sits in front of the computer for hours and sometimes it is really boring! So I jump on the desk, meow a little and nudge her with my head. Sometimes it works and she gets up to take a break, so I use this to stretch a little bit too.

When she is eating, I sit down on the floor next to her and clean my fur. Sometimes I leave a fart, but she looks disgusted and complains loudly! I cannot understand her when she does that. This is a very normal thing, isn’t it?

It is the best when we take a nap together on the couch and cuddle a little. The pillows are really comfortable and I sleep like a log.

Sometimes I take my mom for a walk, but in winter she hardly ever wants to go out. She always says: «Come on Franz, not now, I don’t feel like putting on so many clothes just to go for a walk for only ten minutes.» 
And she starts talking about muddy, slippery paths that she obviously doesn’t like. I don’t understand everything she says, but it doesn’t matter, in that case I go out by myself to see if there is any cat food left at the neighbor’s. 
I don’t need any clothes, I have nice black and white fur that warms me and is always fashionable.
But in summer she likes to go out and we often go for a little walk together in the small village where we live.

Since mom likes to learn languages I talk to her a lot because she also has to learn my language, the cat language. Sometimes she understands what I am saying but she still has to improve. 
She has learned what it means when I wait in front of the patio door and meow. When she comes to me I run to her and explain that I want to go for a walk and that she has to come with me. Meow meoow! And she understands this and we go for a little walk together.

But she still has a lot to learn because she doesn’t understand everything I say. For example when she came home the other day I ran straight to her and told her what happened while she was away. But she said: «Yes Franz wait, give me a moment, I will feed you and Sissi right away.» But no, she did not understand! I had said: «There was a very fast mouse in the garden! I wanted to catch it but it ran away. Besides, I got all wet because I didn’t realize that it was about to rain! And then there is no more cat food at the neighbor’s, can you tell them to fill up the food bowl?» meow meow meooow!

But I am sure: With my help she will learn cat language perfectly one day! I promise to keep you updated!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your online bookstore specialized in learning Italian.

Our latest posts

Start learning Italian with us! Complete learning units with Communication topics, Grammar, Vocabulary, a Videocorso to enjoy watching and extras in the Pausa Caffè section.

Wanna learn more?

Help us to improve our content and keep the website alive by donating some cookies or visiting or online bookstore. Thank you for your support!

donate

Follow us

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.