Miracolo di Pasqua

+6

A blind bunny meets a hen who tells him about colors. An Easter story in Italian for beginners.

icon cestino - Miracolo di Pasqua

Easter Story in Italian

Miracolo di Pasqua

È il giorno prima di Pasqua e un coniglietto cammina nel bosco. Il coniglietto  cammina lentamente, perché non vede niente: è cieco. Dopo un po’ arriva a una fattoria e incontra una gallina. Ma lui non sa che cos’è una gallina. Allora lei dice: «Sono un uccello bianco, ma non so volare. Faccio le uova. Anche le mie uova sono bianche.»
«Che cosa vuol dire bianco?» le chiede.
«Il bianco è un colore» risponde la gallina.
«Non conosco i colori. Com’è il bianco?»
La gallina riflette un attimo. «Pensa all’inverno e alla neve. La neve è fredda e silenziosa. Ecco, quello è il bianco.»
«Parlami degli altri colori» dice allora il coniglietto alla gallina. Il coniglietto è molto curioso.
E così la gallina gli parla dei colori. Il giallo è caldo come il sole sulla pelle. Anche il rosso è caldo. Caldissimo! È il colore del fuoco. Il verde è calmo e rilassante come la natura e l’erba. L’azzurro è fresco come l’acqua. Il marrone è il colore della terra, caldo e morbido.
Quella notte il coniglietto non riesce a dormire. È un po’ triste. «Vorrei tanto vedere i colori!» dice alla luna e alle stelle. 

La mattina di Pasqua il coniglietto si sveglia con una sorpresa. Apre gli occhi e… vede la gallina davanti a lui! Vede il cielo, l’erba, la fattoria… È un miracolo!
È così felice che esplora subito tutta la fattoria. Vede le mucche bianche e nere, i pulcini gialli, i cavalli marroni, grigi e neri, i maiali rosa… Come sono belli i colori!
Infine torna dalla gallina, vede le sue uova bianche e ha un’idea. Prende un pennello e dei colori e dipinge le uova. Che belle le uova tutte colorate!
La gallina è così felice del regalo che mostra le sue uova speciali a tutte le sue amiche galline. Anche loro vogliono avere le uova colorate! Allora il coniglietto dipinge le uova di tutte le galline della fattoria. Le galline sono felicissime.

Poi il coniglietto decide di partire per un viaggio. Vuole vedere il mondo e i suoi colori. Ma ogni anno, a Pasqua, fa un regalo a tutte le galline e dipinge le loro uova, per non dimenticare il miracolo di Pasqua.

Translate

It is the day before Easter and a little bunny is walking in the woods. The bunny walks slowly, because he can’t see anything: he is blind. After a while he comes to a farm and meets a hen. But he doesn’t know what a hen is. So she says, «I’m a white bird, but I can’t fly. I make eggs. My eggs are white, too.»
«What does white mean?» he asks her.
«White is a color» replies the hen.
«I don’t know colors. How it’s white?»
The hen thinks for a moment. «Think of winter and snow. Snow is cold and quiet. That’s white.»
«Tell me about the other colors» says then the bunny to the hen. The bunny is very curious.
So the hen tells him about the colors. Yellow is warm like the sun on your skin. Red is also warm. Very hot! It’s the color of fire. Green is calm and relaxing like nature and grass. Blue is cool like water. Brown is the color of the earth, warm and soft.
That night the bunny can’t sleep. He is a little sad. «I wish I could see colors!» he says to the moon and stars.

On Easter morning, the bunny wakes up to a surprise. He opens his eyes and…he sees the chicken in front of him! He sees the sky, the grass, the farm… It’s a miracle!
He is so happy that he immediately explores the whole farm. He sees the black and white cows, the yellow chicks, the brown, gray and black horses, the pink pigs… How beautiful the colors are!
Finally he goes back to the hen, sees her white eggs, and has an idea. He takes a paintbrush and colors and paints the eggs. Colorful eggs are so beautiful!
The hen is so happy with the gift that she shows her special eggs to all her hen friends. They want to have the colorful eggs too! So the bunny paints the eggs of all the hens on the farm. The hens are overjoyed.

Then the bunny decides to go on a trip. He wants to see the world and its colors. But every year, at Easter, he gives a present to all the hens and paints their eggs, to not forget the miracle of Easter.

Impara di più

Read Easter stories in Italian! For beginners (A1) and advanced beginners (A2).

Click here for the E-Book

+6
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Our latest posts

Play Memory

Practice your skills with fun by matching little images with their translation!
In our Vocabulary Trainer you’ll find Memory Games, Interactive Flashcards and more.

Attend our Italian Courses

Start learning Italian with us! Complete learning units with Communication topics, Grammar, Vocabulary, a Videocorso to enjoy watching and extras in the Pausa Caffè section.

Wanna learn more?

Sign up for our newsletter

Donate a cookie!

Help us to improve our content and keep the website alive and free from ads. Thank you for your support!

donate

Follow us